Morgenritualer for en god morgen

Inneholder produktlenker
En god start på dagen

Jeg elsker helgemorgener, der man har litt ekstra tid og kan bruke litt ekstra tid på morgenen. Litt ekstra tid gjør rom for flere gode morgenritualer. Selvfølgelig er det mange av disse man får plass til på hverdagene også, men helgemorgener er nå noe helt for seg selv.

Morgenrituale for en god start på dagen

1. Ikke snooze. Men nyt å ligge litt sammen på morgenkvisten og sakte men sikkert våkne opp.

2. Ikke strekk deg etter mobilen. La mobilen ligge litt nå. Bare vær. Vær til stede litt i øyeblikket og kjenn på stillheten og forbered deg litt på dagen som kommer.

Morgenrituale for en god start på dagen

3. Fyll på med vann. Start dagen med vann, eller sitronvann. Vent litt med den kaffekoppen. Ja, kanskje bytt ut den første kaffekoppen med en tekopp i stedet.

4. Fokuser på dagen i dag. La alt annet ligge, fokuser på dagen i dag. Vær mer i nuet.

Morgenrituale for en god start på dagen

5. Søk dagslys. Trekk fra gardinene og la dagslyset strømme. Nyt å ligge litt i sengen sollyset. Og sørg deretter for å komme deg ut i dagslys.

6. Strekk deg som en katt. Har du katt? Eller har du barn? Har du lagt merke til hvordan de starter dagen med å strekke seg godt. Det er en god vane vi har en tendens til å vokse fra. Men prøv å ta det tilbake, det er så godt for kroppen!

Morgenritualer for en god start på dagen

7. Unn deg litt lyx. Om det er en ekstra deilig dagkrem, en deilig te, en ekstra god kaffe, croissanter til frokost – unn deg litt ekstra. Akkurat nå prøver jeg å kutte litt av kaffen, og erstatte med deilig te. Slik som denne fra Cocoon Tea Artisans. det er noe med selve ritualet med å lage en tekopp som er veldig koselig.

Morgenritualer for en god start på dagen

8. Re opp senga di. Det er så mye hyggeligere å komme inn på et soverom med en ren og ryddig seng. Det gjør faktisk dagen litt bedre. Og de er mye hyggeligere å legge seg igjen på kvelden!

Morgenritualer for en god start på dagen

Photos: ladybird

9. Sett av tid til bevegelse. Om det er fem solhilsner på matta, en heftig Crossfit-økt eller en joggetur i skogen. ta deg tid til å ta vare på kroppen og investere i mer energi.

10. Sett av nok tid. Ikke stress. Sørg for at du er tidsnok ute til ting du har planlagt, slipp det unødige stresset.

 

Har du noen gode morgenritualer?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.